Na rozdíl od stálého zaměstnance vás to finančně bude stát výrazně méně. Externímu správci sítě neplatíte žádné školení. Neplatíte žádné odvody z mezd a podobně. Externí správce sítě problém, který vám nastane, již pravděpodobně řešil mnohokrát a nebude se tedy na vašem případě učit co udělat. Externí správce sítě se při správě sítě nebude na rozdíl od interního pracovníka zabývat jinou s tím nesouvisející činností. (Například hraním her.) Nemá na to čas a ani prostor kam se může „zašít“. Pro externího správce sítě je nejhorší „noční můrou“ zavolání, že nastala nějaké havárie kdy musí všeho nechat a musí tento problém okamžitě řešit. Je tedy v jeho zájmu udržovat síť v takovém stavu, aby se tato možnost co nejvíce minimalizovala. 
Nelze ale opomenout ani určitou zdánlivou nevýhodu spočívající v tom, že není trvale k okamžité dispozici a nemůže tedy řešit problémy základní neznalosti uživatelů, kteří si neumí například vložit papír do tiskárny. Ale zde je otázkou, zda je vhodné platit vysoce kvalifikovaného odborníka pro řešení nenáročných úkonů.